Якими будуть ціни на м’ясо перед Великоднем?

01.04.2018

Не за горами період великодніх свят. Цьогоріч Великдень буде раннім — 8 квіття. І для виробників дуже важливим залишається питання цінової ситуації на ринку м’ясної сировини. Що можна прогнозувати стосовно пропозиції та цін на всі види м’яса, ми попросили розповісти гравців ринку

 

МБ: Як складається ситуація з пропозицією та цінами на м’ясну сировину в січні та лютому 2018 року, та що можна прогнозувати по ціноутворенню на перші весняні місяці? Яких тенденцій в попиті на м’ясо Ви очікуєте?

 

Алина Сыч, генеральный директор Владимир-Волынской птицефабрики (ТМ «Чебатурочка»):

«Цены на куриное мясо в Украине во многом зависят от государственной политики. С середины лета 2017 года резким ростом цены на куриное мясо занялся АМКУ, и всем производителям пришлось объяснять, чем обусловлен такой скачок. Однако 2017 год — яркий пример того, как правильная господдержка способна стабилизировать потребительский рынок. Но поддержка дошла не до всех производителей, а только до самых крупных. На рост цен влияли, прежде всего, следующие факторы: неблагоприятные явления в сфере животноводства, в частности Африканская чума свиней, уменьшение поголовья скота, рост курса валют, увеличение экспорта крупными производителями курицы. Кроме того, так называемые дотации способствовали удержанию цен на курицу, и, более того, в конце года стоимость куриного мяса даже несколько снизилась. В январе-феврале 2018 года цены оставались практически без существенных колебаний и показывали небольшое снижение. Если говорить об оптовых ценах на сырье, то минимальная цена по состоянию на 1 марта 2018 года — 72 грн за 1 кг филе, 44 грн за 1 кг тушки. Основные ориентиры — это тушка, филе. Если тушка повышается, то и все «запчасти» тоже. Иногда рост цен происходит не совсем синхронно.

Скорее всего, в 2018 году рост цен продолжится. Государство лишило животноводов существенной поддержки, а это значит, что рост цен на мясо птицы неминуем. Но даже при росте цен курица еще долго будет оставаться национальным продуктом №1 в нашей стране. По-прежнему это самый качественный и доступный белок в рационе украинского потребителя. А учитывая тренд здорового образа жизни, спрос на низкокалорийную курицу будет только расти. Очень важно отметить, что нерентабельное производство отечественной свинины и говядины будет привлекать импортный продукт. Причем импортное мясо точно будет или низкокачественным, или дорогим для массового украинского потребителя. Уже сейчас мы наблюдаем картину, когда годовой рост импорта ММО и субпродуктов — около 50%. Государству необходимо защищать внутренний продуктовый рынок от внешней экспансии и прогнозируемой государственной политикой обеспечить потребителя качественными отечественными продуктами питания. От этого будет зависеть и продуктовая безопасность страны, и наполнение бюджета, и наличие рабочих мест, и социальная стабильность.

Рост потребления куриного мяса в мире предполагает не только наращивание производства, но и серьезные инвестиции в маркетинг. Мы сегодня ориентированы не на дешевую продукцию, а готовы предложить потребителю куриное мясо с добавленной ценностью. В декабре 2017 года мы вывели на рынок новый бренд куриного мяса без антибиотиков и стимуляторов рост. А сейчас активно наращиваем дистрибуцию, становимся на полки супермаркетов».

 

 

Віталій Павлівський, комерційний директор «Єврокомерс»:

«Так, звісно, великодні свята цього року вже не за горами. Для виробників м’ясної галузі це очікуваний період, так як споживання м’ясної продукції пожвавлюється. Цікавим залишається питання цінової політики по свинині, яка під кінець лютого 2017 року стабілізувалась на рівні 45-46 грн за 1 кг у живій вазі. Традиційно на великодні свята ціна на продукцію дещо зростає, але бувають випадки, коли відбувається незначне падіння, утворене тимчасовою пропозицією від фермерських господарств, які ведуть «сезонну відгодівлю».

Весняна пора — це також пожвавлення споживання м’ясної продукції. Скажу, що мій особистий прогноз по цінах на свинину — більше до зростання, ніж до падіння. Але прогнозую, що такого збільшення цін на свинину, як у 2017 році, на весні 2018-го не відбудеться. Певний процент споживачів здійснив перехід на споживання продукції дешевшого м’ясного сегменту. Сьогодні тенденція на ринку не з найкращих для м’ясної галузі — як для м’ясопереробних, так і для торговельних підприємств. Існуючий дефіцит свинини збалансований відсутністю споживання .

Щодо надання характеристики про ситуацію та ринкові пропозиції на ММО, можу додати, що у січні цього року імпортерами були вибрані всі виділені квоти на ввезення даного продукту, та залежно від виробника ціни коливаються від 18 грн до 24 грн за 1 кг (станом на 1 березня 2018 р. — прим. ред.). ММО від українського виробника дещо дешевше.

Ринок субпродуктів на сьогодні спостерігається як дефіцитний, оскільки більш доступний по вартості для споживачів (дефіцит відбувається у зв’язку з тим, що реальний забійний вихід малий). Одним словом, ринок потребує більше. Ціна залежно від продукту коливається у межах 20-40 грн за 1 кг субпродуктів. Окремо можна виділити язик, його вартість сягає 80-90 грн за 1 кг (дані на 1 березня 2018 р. — прим. ред.).

Ринок сала (бокового, шийного, хребтового) дещо здешевів. Ціна по відношенню до грудня 2017 р. упала на 5 грн. Для прикладу, сало хребтове з 32 грн за 1 кг в грудні 2017 р. зменшилось в ціні до 27 грн у лютому 2018 р. Проте, треба сказати, що сало є досить «динамічною» позицією, на вартість якої вливає імпорт. Зростання цін на свинину «забере з собою» і ціну на сало».

 

Про ситуацію на ринку яловичини

За словами учасників ринку яловичини, ситуація, яка наразі складається на ринку ВРХ, їх не радує. По-перше, відмічається великий дефіцит живця. По-друге, оскільки купівельна спроможність на внутрішньому ринку невисока, українська яловичина активно експортується за кордон. Так, станом на 1 березня 2018 р. експортні ціни в середньому по ринку були такими: яловичина вищого сорту — 4,2 дол. за 1 кг, 1 сорту — 3,85-3,9 дол./кг, 2 сорту — 2,5-2,8 дол./кг. «З таким рівнем цін переробники (виробники ковбас) та торгівля (торгові мережі) нам дзвонять, м’яко кажучи, не часто. Та й при сьогоднішньому дефіциті на ринку живця, коли ми змагаємося за кожну голову ВРХ, багато переробників ВРХ призупини свою діяльність, бо немає сировини. Тому прогнози по цінах на яловичину на внутрішньому ринку однозначні — ціна напередодні великодніх свят матиме тенденцію до зростання», — прогнозують виробники яловичини. Додамо, що основними гравцями ринку яловичини в Україні залишаються такі компанії, як «Козятинський м’ясокомбінат», «Заготсервіс», «Росохач» та «Зевс».

 

Іванна Мостова