Спілка львівських студентів стала найбільшим виробником арахісової пасти в Україні

01.03.2019

Вклавши по парі сотень доларів, львівські студенти Михайло Бойко і Тарас Фітьо за кілька років перетворили хобі у бізнес з мільйонними обігами. Сьогодні вони — одні з найбільших виробників арахісової пасти в Україні, яку реалізують під торговою маркою «ТОМ», пише agroday.com.ua.

Першу пасту — пару сотень баночок — зробили в 2012 році, маючи найосновніше обладнання — машинку, яка перероблює арахіс. Інвестиції на той момент становили по $100 від трьох студентів. Виробництво арахісової пасти вже як бізнес почали у 2015 році, вклавши у справу близько 2 млн грн.

Зараз на підприємстві встановлене німецьке та італійське обладнання, яке довелося переробляти під свої потреби.

Сировину купують у прямих імпортерів — Індії, Аргентини, Китаю в залежності від сезону і ціни. Горіх беруть нечищений, далі його обсмажують, чистять від шкаралупи, доочищають і закидають як сировину у апарат, що його переробляє. Перероблена паста потрапляє в дозатор. Термін зберігання пасти — шість місяців. На підприємстві кажуть, що працюють за ДСТУ, не додають ні емульгаторів, ні згущувачів, лише натуральні наповнювачі.

Наразі під брендом «ТОМ» продається 11 смаків арахісової пасти: нейтральна, солодка, солона, з шоколадом, медом, журавлиною, курагою, родзинками, чорносливом, шматочками шоколаду, шматочками арахісу.

Виробництво завантажене на 10%. При цьому на місяць, в залежності від сезону, «ТОМ» випускає від 3 до 10 т арахісової пасти.

За роки інвестори напрацювали величезну базу оптових і роздрібних клієнтів по всій країні. Пасту продають у крамницях, еко-магазинах та спортивних клубах. Місячний обіг коливається від 0,5 до 2 млн грн. Продукт продають у стіках по 25 г та склі, пластику — по 35, 180, 300, 500 г. Для виробництв продають відрами по 10 кг. У планах — продавати відерцями по 1 кг.

«Намагалися виходити на супермаркети. Але там дуже дикі умови. Там не йдеться про заробіток, хіба що про рекламу. Також працюємо з ресторанами, які беруть цю пасту для своїх сніданків. З нашої пасти виробляють круасани, попкорн, печиво, солодощі, корм для собачок. Для спортсменів це джерело білка», — розповіли на підприємстві.

Коли починали справу, то конкурентів практично не було. Зараз їх близько 10 в Україні: з них 5-6 — це студенти, 1-2 — реальні конкуренти. Але ринок дуже далекий від американського, він ще тільки розвивається, тому конкуренції майже не відчутно. На ринку України є і імпортна арахісова паста, чимало китайського продукту — він дорожчий та містить некорисні жири.

Оскільки про продукт дізнається все більше споживачів, то спостерігається постійне зростання продажів.

Масштабуючи бізнес, на підприємстві розширили асортимент: до бренду додалися згущене молоко (виготовляє підрядник, продають щомісяця близько 100 кг), чаї та гранола. Ще в «ТОМі» запустили виробництво дорогих, елітних горіхових паст з фундука, мигдалю і кеш’ю.

За словами хлопців, робити бізнес в Україні важко, а ринок — дикий.

«Ти мусиш кожен день вирішувати з десяток менших чи більших проблем. З сировиною, упаковкою — скрізь були свої проблеми. Бувало, що нам привозили неякісну сировину, пропонували в два рази дешевшу, зіпсовану. Це дуже складний ринок, але ми навчилися за ці роки відфільтровувати», — розповідають підприємці.