Лише за рік українські продукти харчування підкорили 85 країн

13.05.2019

Українські виробники продуктів харчування з успіхом відкривають нові ринки замість російського. Лише за рік Україна знайшла 85 нових країн збуту — такими є дані Держслужби з питань безпеки харчових продуктів і захисту споживачів. Країни Азії та Африки стають найбільшими споживачами агропродукції з України. Тенденції експорту продуктів харчування аналізує УНІАН.

Висновок такий: за чотири роки, відколи почалася війна з Росією, Україна добре впоралася з диверсифікацією географічної структури аграрного експорту. Українські виробники продуктів харчування відійшли від ринку країни-агресора і з успіхом просувають свою продукцію на ринки інших країн, будуючи бізнес-зв’язки.

Як приклад УНІАН наводить агрохолдинг «Авангард», який є найпотужнішим вітчизняним виробником яєць. За словами власника компанії Олега Бахматюка, зовнішню торгівлю замість Росії переорієнтували на ринки Іраку, ОАЕ, Катару, Саудівської Аравії, Бахрейну, Кувейту, Гон-Конгу. У перспективі ринок Сінгапуру і близько 20 країн Африки.

 

Які ринки найбільш привітні до українських продуктів харчування?

За даними Українського клубу аграрного бізнесу, у 7 разів за чотири роки (з 2014 по 2018) зросли поставки вітчизняної їжі в Китай. І це найбільший показник приросту агроекспорту. Китайський ринок, крім зерна, активно споживає українську олію.

Дуже суттєво зросли поставки харчових продуктів з України до Японії — з $741 тис. у 2014 році до $76,9 млн у 2018 році. У Японії користуються попитом тютюнові вироби з України, згущене молоко, овочева та фруктова продукція переробки.

Пріоритетним та престижним ринком для українського агроекспорту залишається Європейський Союз. Однак тут споживачі вибагливіші, ніж у країнах Азії та Африки, і звертають увагу на яскраву рекламу та упаковку товару. Тож, перед українськими виробниками постають виклики: слід навчитися активніше просувати та вигідніше позиціонувати свою продукцію. А це потребує витрат на маркетинг, які можуть дозволити собі не всі вітчизняні виробники.

Прогноз на 2019 рік обнадійливий: експорт агропродукції зростатиме, причому не лише сировини, а й готових продуктів з доданою вартістю. Експерти вважають, що найбільші перспективи в цьому плані мають вершкове масло, соєве масло, мед.

Допомогти агровиробникам просувати продукцію на зовнішні ринки та підтримати їх фінансово має Експортно-кредитне агентство. За прогнозами Мінагрополітики, воно повноцінно запрацює вже в поточному році (agronews.ua).