Ринок м’ясної продукції

14.03.2019 03 2019

Про найважливіші статистичні показники, які характеризують ринок м’ясної продукції, «МБ» розповідає Дарія Гриценко, аналітик зовнішньої торгівлі агропродовольчою продукцією Асоціації «Український клуб аграрного бізнесу»

— Даріє, Асоціація «Український клуб аграрного бізнесу» нещодавно стала членом Міжнародної асоціації торгівлі м’ясом (IMTA). Розкажіть, будь ласка, про це докладніше.
— Міжнародна асоціація торгівлі м’ясом представляє понад 60 імпортерів, експортерів та оптовиків, а також асоційованих членів з відповідних секторів. УКАБ приєднався до організації перш за все з метою налагодження співпраці між українськими виробниками м’ясної продукції та європейськими трейдерами й споживачами цієї продукції.
IMTA представляє членство на зустрічах з Європейською Комісією і є активним членом UECBV (Європейська торговельна спілка худоби та м’яса). IMTA проводить регулярні зустрічі з DEFRA (Департаментом з питань навколишнього середовища, продовольства та сільського господарства), RPA (Агентство з платежів в сільській місцевості) та FSA (Агентство з харчових стандартів), а також проводить форуми, семінари та візити для членів.
Як зазначив генеральний директор Асоціації «Український клуб аграрного бізнесу» Тарас Висоцький, «IMTA — одна з найпотужніших європейських асоціацій торгівлі м’ясом. Україна має значний потенціал в галузі тваринництва, а саме у виробництві м’яса та експорту як до країн ЄС, так і до Великої Британії, у разі її виходу з ЄС. Враховуючи те, що внутрішній попит на м’ясну продукції в ЄС є високим, а експорт з України постійно зростає, впевнені, що найближчим часом ми станемо свідками успішних кейсів кооперації та спільних проектів».

— Вже підведені остаточні статистичні дані за 2018 рік. Розкажіть, будь ласка, про обсяги виробництва, експорту та імпорту свинини в минулому році.
— Обсяги виробництва свинини за 2018 рік становили 744,1 тис. т, що на 1,1% більше порівняно з 2017 роком (735,9 тис. т). Експорт Україною свинини за 2018 рік впав в три рази — з 4,9 тис. т до 1,8 тис. т, а імпорт за цей час збільшився у 5 разів. Якщо за 2017 рік Україна імпортувала 5,6 тис. т свинини, то за 2018 рік імпорт становив 28,6 тис. т. Здебільшого імпортують субпродукти для їх подальшого використання у виробництві ковбас. У вартісному вираженні експорт свинини за 2018 рік становив 3,8 млн дол. США, а імпорт — 51,9 млн дол. США.

— А які статистичні показники характеризували виробництво, експорт та імпорт яловичини в минулому році?
— На відміну від свинини, відбулося зменшення обсягів виробництва яловичини за 2018 рік в порівнянні з минулим роком — з 363,5 тис. т до 330 тис. т (спад на 9,2%).
Якщо говорити про експорт яловичини, то поставки охолодженого м’яса за кордон збільшились на 28%, або на 3,4 тис. т, в той час як експорт мороженої яловичини зменшився на 12%, або на 3,6 тис. т і становив 15,8 тис. т і 26 тис. т відповідно.
Імпорт яловичини за зазначений період був таким: по охолодженій продукції зменшився на 1%, або на 2 т, а по мороженій — зріс на 18%, або на 172 т. Таким чином, імпорт яловичини становив 229 т охолодженої продукції і 1,1 тис. т мороженої. У вартісному вираженні загальна сума імпорту по яловичині (охолодженій і мороженій) становила 5,7 млн дол. США, а сума експорту — 124,8 млн дол. США.

— Даріє, які показники характеризували обсяги виробництва, імпорту на експорту м’яса птиці за підсумками 2018 року згідно з остаточними даними?
— На ринку м’яса птиці спостерігається зростання обсягів виробництва. Так, за 2018 рік було вироблено 1256 тис. т, що на 6% більше, ніж за попередній рік. Експорт м’яса птиці у 2018 році становив майже 329 тис. т, що на 21% більше, ніж за 2017 рік, а імпорт — 130,5 тис. т, що на 1% перевищує показники 2017 року. У валютному виражені експорт м’яса птиці становив 506,6 млн дол. США, імпорт — 51,9 млн дол. США.

— Про що свідчать статистичні дані за остаточними підсумками 2018 року в сегменті ковбасних виробів в цілому та по видах? Поділіться, будь ласка, інформацією про те, як виглядала у 2018 році структура виробництва за видами ковбасних виробів?

Продовження статті — в журналі Мясний бізнес №3 (березень), нагадуємо телефон відділу передплати
044-248-97-66, 044-243-32-67