Михайло Гнатюк: «Нам треба бути дуже згуртованими та мудрими»

29.11.2018 11 2018

Про умови, в яких працюють виробники м’ясної продукції сьогодні, та загальну ситуацію в країні, про тенденції в попиті та цінову політику на сало, яка перевела його до делікатесної групи, жартома і серйозно про роботу та нові напрямки у виробництві розповів директор Карлівського м’ясокомбінату Михайло Гнатюк (агропромисловий комплекс «Докучаєвські чорноземи», Полтавська область)

— Михайле Борисовичу, незважаючи на всі складнощі у державі, м’ясопереробні підприємства України в очікуванні активізації продажів посилено готуються до новорічно-різдвяних свят. Як вам працюється сьогодні?

— Розслаблятися немає ні часу, ні можливості. Інфляція дуже помітна. Суттєво зросла вартість комунальних платежів. Скажу на прикладі енергоносіїв. У 2012 році це було 1 грн 16 коп., зараз — 2 грн 50 коп. Тобто вартість електроенергії за цей час збільшилась в два рази. А, як ви розумієте, практично все обладнання на виробництві працює за рахунок електрики.
Окрім комунальних платежів, на зростання собівартості продукції значно вплинуло підвищення розміру мінімальної заробітної плати. І тут не можна не сказати про ще одну проблему — кадрову. Незважаючи на підвищення рівня мінімальної заробітної плати, в нашій державі складається, м’яко кажучи, не дуже добра політика по відношенню до кадрового потенціалу. Переважна більшість молоді наразі працює за кордоном. Звідси й проблема кадрів, і тієї ж самої купівельної спроможності. І складність полягає в тому, що, незважаючи на намагання збільшувати рівень заробітної плати в Україні, на державному рівні з цієї проблемою ніхто не бореться. Ми розуміємо, що нам як роботодавцям ніхто в цьому допомагати не буде, і ми самі повинні знаходити вихід з положення.
Звісно, ми розбудовуємо наше підприємство, старанно працюємо, створюємо робочі місця. Але втримувати дійсно цінні кадри стає дедалі складніше.
Безумовно, на зростання собівартості також впливає курс долара та євро. Купівельна спроможність падає, населення бідніє, і якщо ми раніше говорили про такий термін, як «середній клас», то зараз складається враження, що середнього класу взагалі не існує.
Але, знаєте, нині набагато важливіше інше. Сьогодні вкотре вирішується доля України. Реально може виникнути ситуація, коли нам доведеться боронити свою країну. Тому зараз складно однозначно давати оцінку ситуації та давати прогнози по її розвитку. Ми всі молимось, щоб в Україні запанував довгоочікуваний мир. Нам треба бути дуже згуртованими і мудрими, а також щосили підтримувати одне одного.

— Незабаром Новий рік і Різдво — свята, які здійснюють мрії. Це саме той період, коли попит на м’ясну та ковбасну продукцію зростає…

— Так, ми, як і більшість виробників м’ясної продукції, залежимо від сезонності. Ми готові задовольнити потреби найвибагливіших споживачів і навіть приємно порадувати деякими сміливими новинками.

— Ми з Вами зустрілися на стенді журналу «М’ясний бізнес» під час виставки «Інпродмаш і Упаковка» у вересні цього року, і Ви цікавились замороженими напівфабрикатами. Розкажіть, будь ласка, коли і чому почали розвивати ще й цей напрямок, та як все відбувається сьогодні?

— Коли в лютому 2018 року у нас був сезонний спад в обсягах виробництва ковбасних виробів, щоб задіяти людей і не залишити їх без повної заробітної плати, ми почали імпровізувати на цю тему. Спочатку виготовляли тільки пельмені та вареники ручної роботи. Далі, коли побачили, що якість наших напівфабрикатів сподобалась споживачу, і вони стали затребуваними, ми доукомплектували цех необхідним обладнанням і почали автоматизоване виробництво. Якщо ми починали з 1-2 видів напівфабрикатів, то сьогодні виробляємо вже 24 найменування напівфабрикатів заморожених.
Карлівський м’ясокомбінат входить до складу потужного агропромислового комплексу «Докучаєвські чорноземи». Як аграрне формування, яке працює за принципом замкненого циклу, ми використовуємо виключно власну сировину. Овочі, вирощені на благодатній землі із застосуванням крапельного зрощення, у нашому виробництві є незамінними інгредієнтами, які створюють особливу смакову палітру в кожному окремому виді продукції.

— Робота у напрямку виготовлення та реалізації напівфабрикатів виправдала сподівання?

— Сьогодні можна сміливо говорити, що поставлених цілей ми досягли. Зараз продажі напівфабрикатів заморожених стрімко зростають. Тому, я гадаю, це говорить лише про беззаперечний успіх. Напівфабрикати Карлівського м’ясокомбінату дають споживачу можливість швидко отримати готову кулінарну страву з натуральних продуктів.

— Що Ви можете сказати про тенденції в попиті на м’ясну продукцію в цілому?

— Споживачі ковбасник виробів все більше звертають увагу на склад товару, який купують. Зрозуміло, що кожному з нас хочеться купити якісний продукт і бажано за прийнятною ціною. Ми цінуємо довіру наших покупців і не можемо «втратити обличчя» навіть у такий скрутний для країни період. Нехай краще виготовимо менше продукції, але вона буде такою ж якісною, як завжди. Карлівський м’ясокомбінат, як і раніше, підтримує напрямок виробництва ковбасних виробів за ДСТУ. 70% нашого асортименту — це вироби, виготовлені за нормами ДСТУ. Щоб задовольнити всіх споживачів, ми почали розширювати перелік ковбасних виробів економ-класу. По кожній підгрупі ковбас до традиційного асортименту було додано по 2-3 найменування продукції економ-сегменту.
Взагалі треба сказати, що люди хочуть стабільності як у питанні смаку і якості продукції, так і у ціновій політиці. І якщо нам за два дні підняли вартість газу, то ми не можемо так само часто, як зростає наша собівартість, піднімати ціну на готовий продукт. Головне завдання тепер полягає в тому, щоб давати споживачеві так потрібну йому стабільність.

Продовження інтервю — в журналі Мясний бізнес за грудень.
Триває передплата журналів «Мясний бізнес», а також «Хлібний та кондитерський бізнес» на 2019р. Передплатити журнал можна за телефонами: 044-243-32-67, 044-248-97-66. Встигніть оформити передплату 🙂